KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA cz. I i II
Według dr. Paula E. Dennisona
Prowadząca: Joanna Zwoleńska
BIBLIOGRAFIA DLA UCZESTNIKÓW KURSU "ARTTERAPIA I KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA"
- Oster G.D., Gould P. Rysunek w psychoterapii. Gdańsk: GWP; 2000.
- Seitz R. Co widzisz wokół siebie. Kielce: Jedność; 2001.
- Fleck-Bangert R. O czym mówią rysunki dzieci. Kielce: Jedność; 2002.
- Piszczek M. Terapia zabawą, terapia przez sztukę. Warszawa: CMP PP; 2002.
- Maas V.F. Uczenie się przez zmysły. Warszawa: WSiP; 1998.
- Hannaford C. Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł. Medyk; 1998.
- Popek S. Barwy i psychika. Lublin: Wydawnictwo UMCS; 2000.
- Piaget J., Inhelder B. Psychologia dziecka. Wrocław: Wydawnictwo Siedmiogród; 1999.
- Muths Ch. Kolorowa terapia. Warszawa: SPAR; 1994.
- Węglińska M. Jak pracować z obrazkiem. Kraków: Impuls; 2000.
- Rogers C.R. Terapia nastawiona na klienta. Wrocław: Thesaurus-Press; 1991.
|
Kinezjologia Edukacyjna to system efektywnego uczenia się i pełnego wykorzystania własnego potencjału do funkcjonowania na optymalnym poziomie.
Gimnastyka Mózgu® to metoda stymulacji naturalnych mechanizmów rozwoju naszej osobowości, a zwłaszcza związanych z procesami uczenia się. Wykorzystuje zestawy ćwiczeń mobilizujących mózg synchronicznej pracy obu półkul. Łatwe i bezpieczne ćwiczenia ruchowe zmieniają stare, stresowe, wzorce przyswajania wiedzy i pozwalają na uczenie się twórcze, pełne radości i akceptacji dla samego siebie oraz zgodne z potrzebami naszego ciała i umysłu.
Czas: każdy stopień po 16 godzin dydaktycznych
SKIEROWANE DO
|
CEL SZKOLENIA
|
|
- psychologów, pedagogów, reedukatorów, nauczycieli i innych osób pracujących
na rzecz dzieci (także specjalnej troski) i młodzieży z trudnościami w
uczeniu się, np. dysleksją, dysgrafią, trudnościami z koncentracją uwagi,
brakiem motywacji do nauki, nadpobudliwością itp.
- terapeutów pracujących z osobami dorosłymi (np. w różnych grupach wsparcia)
- wszystkich, którzy pracują nad własnym rozwojem
|
- poznanie ćwiczeń i procedur oraz podstaw teoretycznych metody
Ćwiczenia z kinezjologii edukacyjnej mogą być wykorzystywane w czasie zajęć terapeutycznych. Są niezastąpione także podczas przygotowań do szczególnie trudnych sytuacji, np. klasówek, testów, rozmów w sprawie pracy, publicznych wystąpień.
|
|