RUCH I ZMIANY
Według: Joanny Zwoleńskiej
Prowadząca: Joanna Zwoleńska
|
Warsztat jest przykładem całościowego procesu uczenia się, wykorzystuje i integruje zasoby genialnego umysłu, niepokornej psychiki i twórczego ciała. Doświadczenia ciała trudno oddzilić od wyrażania naszych myśli, uczuć i potrzeb. Zespolenie ruchu i odczuwania pozwala na pełniejszą i kreatywną formę komunikacji ze sobą i otoczeniem. Staje się ważnym elementem w harmonijnym, naturalnym, twórczym działaniu. Proces edukacji w takich warunkach jest łatwiejszy, radośniejszy, bogatszy w pozytywne doświadczenia, wzmacniający motywację do stawiania nowych celów.
Czas: 20 godzin dydaktycznych
SKIEROWANE DO
|
CEL SZKOLENIA
|
|
- psychologów, pedagogów
- terapeutów
- nauczycieli
- wszystkich osób, które mają świadomość, że umysł-psychika-ciało to jedność.
|
- zwiększenie samoświadomości i jedności działania umysł-psychika-ciało
- uwrażliwienie na pracę z ciałem
- włączenie spontanicznego ruchu i improwizacji ruchowej jako czynnika zgodnego z naturalnym rozwojem i twórczym działaniem
- rozszerzanie indywidualnego zakresu możliwości rucnowych
- uświadomienie i wzbogacenie podstawowych aspektów ruchu (forma, przestrzeń, czas, dynamika, płynność ruchu, impuls, rytm, ciężar ciała, kontakt z partnerem)
- umiejętność wyrażania siebie i swoich emocji poprzez naturalny ruch, twórczą improwizację i ekspresję (samoakceptacja, zadowolenie, więź, dowartościowanie, wewnętrzne ukierunkowanie, refleksja, otwartość na zmiany, wybory, uwolnienie)
- praca z ciałem jako możliwość całościowego przeżywania i doświadczania siebie (dawanie - branie, łączenie - rozdzielanie, prowadzenie - bycie prowadzonym, aktywność - bierność, ja - grupa)
- naturalne prekraczanie stereotypowych zachowań i barier
- włączenie prostych układów tanecznych jako środka między terapią a potrzebą indywidualnego wyrazu i twórczej zbiorowej aktywności
- ogrywanie prostych rekwizytów (instrumenty perkusyjne, sprzęt rehabilitacyjny i sportowy, materiał, papier itp.) jako poszukiwania symbolu zintegrowanego działania
- włączenie melodii i rytmu jako impulsu wyzwalającego różnorodność działań i wyrażania potrzeb
- ogólnorozwojowy aspekt kształcenia przez sztukę (taniec, muzyka) szacunek dla siebie i innych (praca z ciałem, współodczuwanie i współdziałanie z zachowaniem swojej osobowości i różnorodności grupy).
|
|